Healthness Croatia

Jedným z mojich konečných cieľov je umiestniť ho na samý vrchol kontinentálneho cestovného ruchu v Chorvátsku a mimo neho,“ zdôrazňuje Nuša Korotajová, generálna riaditeľka priekopníckeho termálneho rezortu Terme Sveti Martin

Pripravili: Róbert Matejovič
Foto: archív Terme Sveti Martin

 

,,Na prvom mieste je človek, potom voda.“

,,Každý náš hosť sa posúva k zdravému a novému „ja“.“

 

Spoločnosť Toplice Sveti Martin, d.o.o., ktorá patrí k najväčším investorom v rámci rozvoja kúpeľníctva a kontinentálneho turizmu v Chorvátsku, je lídrom v uplatňovaní konceptu transformácie termálnych kúpeľov na liečebné rezorty zdravia v Európe. Tento koncept intenzívne rozvíja vo svojom rezorte Terme Sveti Martin na severe Chorvátska v lokalite Vučkovec v obci Sveti Martin na Muri v Medzimurskej župe.

Táto tranformácia rezortu je úzko spojená s rodáčkou z Mariboru s pani Nušou Korotajovou, generálnou riaditeľkou Termálneho kúpaliska Svätý Martin (Terme Sveti Martin). Historicky je prvou Slovinkou a ženou na tomto poste. V rezorte začala pracovať v roku 2019 a tri roky bola riaditeľkou predaja a marketingu. Predtým na tom istom poste pracovala v slovinskej spoločnosti Thermana d.d., ktorá v kúpeľnom meste Laško vybudovala Terme Thermana Laško, najväčší termálny komplex v Slovinsku.

Pani Korotaj, aktívne ste spolupracovali na uvedení nového konceptu v rezorte Terme Sveti Martin. Aké sú jeho klúčové ciele a hodnoty?

Náš koncept (Healthness koncept) je kombináciou aktívneho oddychu, zdravia, wellnessového užívania a miestnej gatronómie s dôrazom na domáce ručne vyrábané a prírodné produkty, čo je pre našu firmu jedinečné. A toto všetko vyjadruje náš slogan „Prvý rezort zdravia v Európe“. Naučiť sa počúvať svoje telo a rozpoznať jeho potreby je práve to, na čo človek často zabúda a čo je tak potrebné pre udržanie si zdravého tela, mysle a ducha. V našom rezorte každý hosť mení svoje návyky, mení svoje povedomie o sebe a svete okolo seba, a posúva sa k zdravému a novému „ja“. Koncept rezortu bol vytvorený v súlade s filozofiou, v ktorej sú myseľ, duša a telo v úplnej harmónii v záujme udržiavať si zdravie a kvalitu života.

Čerpali ste už z nejakej známej a poznatej filozofie alebo ste vytvorili novú na základe vašich doterajších skúseností?

Táto filozofia je vo svete známa ako antropozofia Dr. Rudolfa Steinera, ktorý sa narodil v Medzimurí. U nás prechádza všetkými aspektmi rezortu. Od biodynamickej záhrady cez ekologicky pripravené jedlá v reštauráciách a ekologickú kozmetiku, až po organickú architektúru, ktorá sleduje jemné línie kopcovitej krajiny, v ktorej sa kúpele nachádzajú. A samotným základom nášho podnikania je samozrejme liečivá termominerálna voda, ktorá je stará viac než 43 000 rokov. Nesie v sebe len to najlepšie, čo príroda môže dať.

V ostatných rokoch sme si všimli, že naši hostia a turisti hľadajú miesto, kde môžu zmeniť svoje zlozvyky, konzumovať domácu stravu, byť uprostred nedotknutej prírody, športovať alebo relaxovať a užívať si kvalitné wellnessové služby. Keď sa obzrieme o desať rokov naspäť, zistíme, že sme sa stali priekopníkmi ponuky, ktorá mení životy ľudí v našom rezorte. Predtým sme boli len obyčajným termálnym kúpaliskom s klasickým „priemyselným“ wellnessom a s doplňujúcou hotelovou ponukou. V priebehu rokov sme využili prírodné danosti okolia, kvalitné služby a ústretovosť domácich, ktorí sa stali ambasádormi nášho rezortu. Takto sme sa pretvorili na lídra kontinentálneho cestovného ruchu, ktorý je zameraný na rozvoj produktov a služieb úzko spojených so zdravým životom. Predefinovaním nášho rezortu na Rezort zdravia (Healthness Resort) s jasnou víziou môžeme teraz zabezpečiť lepšiu kvalitu služieb našim súčasným hosťom. A priťahujeme aj nových hostí, ktorým sa páči myšlienka zdravého oddychu na mieste, kde sa všetko krúti okolo zdravého života, harmónie duše i tela, a zodpovedného správania sa k životnému prostrediu a k všetkým živým bytostiam.

O vašom rezorte je známe, že v rámci prístupu k zamestnancom, hosťom a k poskytovaným službám uplatňuje rodinnú atmosféru. Aké sú reakcie na takýto prístup?

Rodinnú atmosféru prenášame aj na našich hostí, ktorí sa u nás cítia ako doma. Ku každému hosťovi pristupujeme individuálne, prispôsobujeme sa jeho potrebám a želaniam. Srdečnosť a ochota nášho personálu, spolupráca s domácim obyvateľstvom v podobe zásobovania lokálnymi a zdravými potravinami, spolupráca s rôznymi inými firmami, s tlačiarňami, majiteľmi reštaurácií, dopravcami, animátormi, výrobcami suvenírov či nábytku, s Medzimurskou župou, Turistickým združením Sveti Martin na Muri a Turistickým združením Medzimurskej župy prináša svoje ovocie.  Vždy podporujú naše nápady a spolu s nami vytvárajú turistický produkt a značku, ktorú uznávajú nielen naši hostia, ale aj dôležité národné a medzinárodné inštitúcie. Je to víťazná kombinácia pre úspech cestovného ruchu v Medzimurí.

V posledných rokoch Medzimurie dosahuje boom v segmente súkromných prenajímateľov ubytovania. Ako komunikujete s ich hosťami?

Terme Sveti Martin sú určite najväčším nosičom cestovného ruchu v župe. Ale samozrejme aj súkromní prenajímatelia ubytovania robia z Medzimuria konkurencieschopný región v dynamickom svete cestovného ruchu a cestovania. A v tomto zmysle spoločne podporujeme rozvoj destinácie. Súkromných prenajímateľov nepovažujeme za našich konkurentov, ale za obchodných partnerov, ktorí prispievajú k turistickému rozvoju nášho regiónu. A toto je aj konečným cieľom všetkých subjektov spojených v rovnakom odvetví. Určite chceme prilákať čo najviac hostí do nášho rezortu, ale radi privítame aj hostí od súkromných prenajímateľov prostredníctvom niektorých ďalších služieb, ktoré ponúkame. Sú to predovšetkým naše bazény, vnútorný s termálnou vodou a letný Aquapark MartiLandia, ktorý každoročne láka čoraz viac návštevníkov, ďalej naše wellnessové a a zdravotné centrá (Wellness, Health Center), reštaurácie a Pub Potkova.

Novinkou bola v tomto roku ľadová plocha, adventný program s koncertmi a vystúpeniami, ktoré sme organizovali v spolupráci s miestnym a župným turistickým združením a tiež s obcou Sveti Martin na Muri. Ukázalo sa, že to bol ,,plný zásah“, keďže celý program navštívilo mnoho našich hostí, miestnych obyvateľov aj hostí súkromných prenajímateľov ubytovania.

Terme Sveti Martin je firma, ktorá neustále investuje do skvalitňovania produktov a služieb. Každú chvíľu sa niečo u nás robí, čo je aj nejaký ,,must have“ v cestovnom ruchu. Turizmus je tak rýchlo sa meniace odvetvie, že je preto potrebné neustále držať krok s aktuálnymi prianiami, zvykmi a potrebami turistov, neustále investovať do inovácií a ponúkať hosťom nejaké nové zážitky.

Toto je úryvok z članku. Celý si ho môžete prečítať v archíve
s prístupom k obsahu všetkých časopisov Dimenzie
Prosím Log In. Nie ste členom? Pridajte sa k nám

Mali by ste záujem navštíviť toto miesto?

Sme špecialisti na organizovanie zájazdov pre malé skupiny ľudí so spoločným záujmom, ktorí chcú navštíviť zaujímavé miesta a spoznať zaujímavých ľudí.